Allgood - ett steg i taget

Våra företag


Just nu har vi 4 spännande startups igång. Läs mer här nedan eller gå in på respektive hemsida och läs mer där.


Speaker Academy

- vi tar talare till sin nästa nivå
Budskap som gör skillnad

Ulrika har i hela sitt liv arbetat med visionärer, entreprenörer och företagsbyggare. Dessutom har flera av dessa varit och är talare. Hon har därför som agent, manager, assistent eller kontorschef hjälpt och utvecklat deras idéer till genomförande och fått lyssna till många, många helt galna idéer utan minsta möjlighet att snabbt eller ens någonsin kunna bli förverkligade.


Efter att i 2 år på heltid varit anställd som Erik Fernholms manager och hjälpt och stöttat honom i hans talargärning och i hans bolag och stiftelser gjordes tjänsten om till ett uppdrag. Då insåg vi att det fanns utrymme och potential att hjälpa fler talare att ta sig till sin nästa nivå. Då startades Speaker Academy - året var 2017.


Sedan dess har vi arbetat med ett 30-tal professionella talare som många av dom är på top 100 listan av de bästa talarna i Sverige. Vi börjar med en potentialkartläggning för att ta reda på nuläge, önskat läge och vägen dit. Att lyssna på det finstilta, nyanserna och att höra hur budskapen landar hos mottagarna har blivit ett riktigt nörderi. Att lyssna på de bästa i välden via TED Talks är en fröjd.



Vinnare i talartävlingar


"Att anställa en manager innebar ett verkligt skifte för mig."


Erik Fernholm


Vi har även haft framgång med att tipsa och coacha ett flertal talare till att vinna de finaste priserna som talare kan vinna. Talarforum, Stora Talarpriset och Nordic Business Forum Speaker Contest. Nu följer vi även med spänning talare som blir nominerade i MySpeakers nya tävling. Flera av de talare som gett oss förtroendet har också fått de finaste utmärkelserna i Speaker Rating som nu har bytt namn till 110 Steps Analysis.

DigAttract AB

- en digital affär och produktionsbyrå

Genom olika säljuppdrag och nätverk träffar vi alltid många människor och blir ofta tipsade om stjärnor att kontakta eller som kontaktar oss. Vi fick på detta sätt kontakt med Patric som hade oförglömligt långt grått tomteskägg och var en nörd på SEO som vi behövde för ett och sedan fler och fler kunduppdrag.

Till slut bestämde vi att det skulle bli ännu bättre om vi startade ett gemensamt bolag istället för att fakturera varandra när kunduppdragen blev fler, större och krävde vår närvaro mer och mer tillsammans.

DigAttract startades alltså redan i slutet av 2017 men blev AB i april 2018 och har sedan dess vuxit snabbt. Vi har nu jobbat med över 400 kunder främst inom SEO, men vi har även genomfört en mängd olika webbprojekt, social marknadsföring samt en hel del grafisk designproduktion med UX.

DigAttract kallar sig en digital affär och produktionsbyrå och har utvecklingsresurser hos våra produktionsteam i Sverige men också utomlands. Just nu i Colombia med Jacob från Malmö som valt att bo och leva där och vi har även produktionsteam i Indien.

Med Allgoods bakgrund i sälj och företagsutveckling bidrar vi på bästa sätt i att bygga och utveckla bolaget till dess bästa potential tillsammans med kunder, underleverantörer, partners, experter och många praktikanter som vi lär upp och får kreativ och ny hjälp av i alla möjliga olika perspektiv som berikar.

DigAttract AB finns på Nordic Forum c/o Kontorshotell på Torshamnsgatan 35 i Kista.

Nodnarb AB

- interkulturell kommunikationsbyrå
Prata med inte om

Brandon träffade vi när vi hade en kontorsplats på Ekskäret Klustret på Birger Jarlsgatan i Stockholm. I dialog märkte vi ganska snabbt att vi delade värderingar och hade olika kompetens och potential att förverkliga en ny typ av kommunikationsbyrå med interkulturell kompetens för att hjälpa våra kunder med att prata med och inte om. Många gånger vet inte kommunikatörer på företag och kommunikationsbyråer hur deras kommunikation ska nå fram och nå in till människor i mångkulturella områden. Här krävs kompetens, nya former av analys och andra kanaler att kommunicera genom för att få trovärdighet och relevans för dessa ofta bortglömda målgrupper.

För företag handlar det ofta om att sälja mer till fler, för myndigheter handlar det om att nå fram med samhällsviktig information och för målgrupperna handlar det om demokrati. Att få vara en värdefull del av ett land och ett samhälle med allt vad det innebär.


Brandon driver, sedan februari 2023, Nodnarb AB vidare på egen hand. 

Be the shift AB / BeLiving

- en modern lösning för samboende

Idén till BeLiving uppstod i en appworkshop i Stockholm hösten 2019. Alla appintresserade delades in i grupper och fick uppdraget att skapa en idé till en app för att underlätta seniorers liv. Johnny var där och i rummet fanns många som sedan ville vara med att förverkliga Johnnys vinnande idé. 8 grundare bestämde sig där och då att starta det som nu är Be the Shift AB och som i början av 2022 lanserats med det första kunderna på väg in i den färdiga lösningen som fått en första grundinvestering på 300.000 kr av Vinnova.

Med ett drivet team som hämtar sina värderingar från socialt entreprenörskap satte vi kurs mot förverkligandet av en potentiell stor samhällsnytta. Sedan starten har ägarbilden ändrats med nya avgörande kompetenser för att öka genomförbarheten. Vi har fokuserat teamet även på mixade nationaliteter o ålder, ökad jämställdhet med fokus på ett team som har möjlighet att initialt arbeta utan betalt innan vi får igång verksamheten.

Detta är ett riktigt startup med stor internationell potential.

Purpose Production

- skapar syftesdriven lönsamhet
Att guidas av syfte

Allgood har störst erfarenhet av att utveckla aktiebolag. Men vi är också nyfikna på andra nya företagsformer. Ett aktiebolag styrs av regelverk enligt aktiebolagslagen där det yttersta syftet är att skapa vinst åt ägarna. Det har aldrig varit vår drivkraft utan vi vill istället fokusera på att göra nyttiga saker som det finns verkliga behov av.


Ett aktiebolag är en juridisk person som kan teckna avtal, ha anställda och äga saker.
Aktiebolagets syfte är att ägarna ska ges vinstutdelning och värdeökning på sina aktier. Detta framgår av 3:3 i aktiebolagslagen (ABL) som reglerar allt för ett aktiebolag.


Vi vill hellre se att nyttan med verksamheten är det som är huvudfokus och pengar och vinst bör dörför vara en konsekvens av att skapa denna nytta mer än ett ändamål. Det är här vi har vår drivkraft och eftersom vi har sälj som grundkunskap så har vi hittills alltid hittat intäkter och lönsamhet som finansierar oss och skapar värde åt våra kunder genom att skapa värde för deras kunder.